понеділок, 8 червня 2020 р.

Легенди про Зелені свята


 (Інформаційний калейдоскоп)

     У цьому році 7 червня християни  відзначають День Святої Трійці – одне з головних церковних свят. У народі свято Трійці називають «зеленим» літнім святом. За народними традиціями на Трійцю проводилися гуляння, ворожіння, дівчата пускали по воді вінки.

     Перший день – Зелену неділю – у народі вважають днем активності й підступності русалок та іншої міфічної нечисті. Зелень, якою прикрашають будинки, є захистом і оберегом від них. Трійця завжди вважалася дівочим святом. Вони плетуть вінки, опускаючи їх у річку для ворожіння.

  Другий день свята називається Клечальним понеділком. Після служби священики йшли на поля читати молитви з проханням до Бога благословення на майбутній урожай.

    На третій, Богодухів день, хлопці вибирали собі наречених. Дівчата "водили тополю", в ролі якої була незаміжня дівчина – перша красуня на селі. Її наряджали вінками, стрічками, гілками та водили по дворах. Зустріти Тополю вважалося до великої удачі. У цей день в колодязях освячували воду.


    В Зелену середу молодиці зустрічали русалок.

   Зелений четвер називали ще Мавським великоднем. В цей день наші предки нічого не робили, а пекли паски-баби, фарбували крашанки, одружені чоловіки та жінки проводили цілий день "в гульбищах". Молодь участі у цих ігришах не приймала. Закінчувалися Зелені свята проводом русалок в понеділок, після тижня Зелених свят.

  З Трійцею пов'язано багато народних звичаїв, прикмет і ритуалів. Так, наприклад, трави (меліса, м'ята) і квіти після освячення в церкві вважаються цілющими, тому з них заварюють чай. Роса, що випала в Трійцю, вважається дуже корисною для здоров'я і краси. Дівчатам радять нею вмиватися, щоб зберегти свою молодість і красу. Трійця вважається кращим часом для сватання. Якщо посваталися на Трійцю, а одружилися на Покрову, то це є запорукою дружної, щасливої і міцної родини. Хто не вірить, може перевірити на власному досвіді.

    В Трійцю дівчата ворожили ще на зозулі. Вони запитували у птаха, чи довго їм ще кувати в батьківському домі. І зозуля рахувала, стільки років їм чекати сватів. Також на Трійцю для збереження сімейного щастя готували особливу яєчню. Для цього брали для неї 2 яйця, знесених куркою в четвер, що символізували подружню пару. Жарячи блюдо на круглій сковороді, господиня наговорювала на нього молитву.

   Не всі традиції Трійці дня дійшли до нас. Багато чого забулося, а дещо видозмінилася до невпізнання. Але, тим не менш, свято живе досі і з християнськими і народними традиціями.



1 коментар:

  1. Вітаю.

    Мене звати Дмитро Фролов, я професійний фотограф.
    Нещодавно я виявив свою роботу на цій сторінці, а саме "Фотосесія Івана Купала: Ексклюзивний Фотопроект", який я опублікував 21 листопада 2010 року на своєму сайті https://dimasua.com/blog/20/

    Мені приємно, що моя робота знаходить визнання та поширення, однак я помітив, що зображення були використані без належного вказівки мого авторства та без посилання на мій оригінальний сайт. Як власник авторських прав, я прошу вас вказати авторство: Дмитро Фролов, та включити пряме посилання на мій сайт dimasua.com поруч із використаними зображеннями.

    Буду вдячний за вашу оперативну співпрацю у виправленні цього непорозуміння.

    З повагою,
    Дмитро Фролов

    ВідповістиВидалити

  Гетьман Мазепа. Роль і місце в історії. (до 385 -річчя І. С. Мазепи- гетьмана, державного і політичного   діяча)                        ...

Популярні публікації